Általános szerződési feltételek
- A WEBÁRUHÁZ ÜZEMELTETŐJE
A www.cbdimport.hu címen elérhető webáruházat a
Cég neve: MediCanna s.r.o.
Cégjegyzékszám: 53 683 277
Adószám: SK2121457085
Székhely: Hlavná 22. 943 01 Štúrovo, Slovakia
Telephely: Hlavná 22. 943 01 Štúrovo, Slovakia (A telephely nem átvételi pont!)
(a továbbiakban: Szolgáltató) üzemelteti.
Szolgáltató bankszámla adatai:
Számlavezető pénzintézet: Tatra Banka a. s.
Pénzforgalmi jelzőszám: EUR
IBAN: SK84 1100 0000 0029 4911 0459
- ÜGYFÉLSZOLGÁLAT
Felhasználók az alábbi elérhetőségeken fordulhatnak Szolgáltató ügyfélszolgálatához:
2.1. Telefonon
Telefonszám: 06/20/334-6464, 06/1/797-29-60 – a hívás belföldi, alapdíjas
2.2. E-mailben
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Válaszadás, 2 munkanapon belül.
- A MAGYAR JOG KIKÖTÉSE
3.1. A fent meghatározott internetcímen elérhető webhelyet (a továbbiakban: webhely)
üzemeltető Szolgáltató szolgáltatása Magyarországra irányul. A szolgáltatás nyújtására,
Szolgáltatóra, valamint a Felhasználókra e szerződés keretein belül a magyar és az európai jog
alkalmazandó, különös tekintettel
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február
28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján
történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb
formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet,
továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról,
Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényre (a továbbiakban: Ptk.),
a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvényre,
a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvényre,
a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.)
Korm. rendeletre,
az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal
összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényre,
a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi
XLVIII. törvényre,
a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra
vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014.
(IV. 29.) NGM rendeletre.
3.2. Jelen általános szerződési és felhasználói feltételekben (a továbbiakban: ÁSZF) említett
időpontok, időintervallum megjelölések a közép-európai idő szerint értendők.
3.3. A jelen ÁSZF-ben említett munkanapok, munkaszüneti- és ünnepnapok alatt a magyar
munkanapokat, munkaszüneti- és ünnepnapokat kell érteni.
- ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI ÉS FELHASZNÁLÓI FELTÉTELEK HATÁLYA ÉS
ALANYAI
4.1. Jelen szerződési feltételek a webhelyen elérhető szolgáltatásokra, a webhely
felhasználására, a webhelyen működő webáruházban megrendelhető termékek adásvételére
vonatkoznak.
4.2. A szerződés felei:
4.2.1. A fent azonosított Szolgáltató, mint a webhely üzemeltetője és a termékek eladója,
szolgáltatások nyújtója.
4.2.2. Felhasználó, mint a webáruházból terméket megrendelő vásárló, valamint a webhely
weboldalait meglátogató személy. Felhasználó lehet minden jogképes természetes és jogi
személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező gazdálkodó szervezet, ideértve a külföldi
jogalanyokat is, amennyiben az itt megfogalmazott szerződési feltételeket elfogadja, és
magára nézve kötelezőnek ismeri el. A jelen szerződési feltételek keretében kötendő
szerződést cselekvőképtelen személy, vagy korlátozottan cselekvőképes személy a Ptk.
szabályai szerint kötheti meg.
4.3. A szerződési feltételek a webhelyen történő elhelyezéstől hatályos, és határozatlan időre
szól.
- A TÁVOLLÉVŐK KÖZÖTTI, ELEKTRONIKUS ÚTON KÖTÖTT
SZERZŐDÉSRE VONATKOZÓ ÁLTALÁNOS TÁJÉKOZTATÁS
5.1. A webáruházban megrendelhető termékek, szolgáltatások lényeges tulajdonságairól
Felhasználó a megrendelést megelőzően a webhely termékek, szolgáltatások tulajdonságait
leíró oldalain tájékozódhat.
5.2. A szerződéskötés nyelve magyar.
5.3. A webhelyen leadott megrendelések ráutaló magatartás formájában tett jognyilatkozatnak
minősülnek.
5.4. Szolgáltató a megrendelés megérkezését elektronikus úton késedelem nélkül köteles
visszaigazolni. Ha a visszaigazolás nem érkezik meg Felhasználóhoz 48 órán belül, akkor
Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség alól.
5.5. A megkötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azt a Szolgáltató nem iktatja,
és a későbbiekben nem lesz írásban hozzáférhető.
5.6. Szolgáltató magatartási kódexnek nem vetette alá magát, így az nem áll rendelkezésre
nála.
5.7. Felhasználó a megrendelés elküldése előtt a megrendelés lépései során tájékoztatást kap
az aktuális fuvarozási díjakról és esetleges fuvarozási korlátozásokról, valamint a lehetséges
fizetési módokról.
5.8. A szerződési feltételeket és a jogszerű tájékoztatáshoz szükséges dokumentumokat
Felhasználó a megrendelésének e-mail útján történő visszaigazolásához csatolt
dokumentumként megkapja, a megrendelésének beérkezésekor aktuális tartalommal. Ezen
felül a szerződési feltételeket és tájékoztatókat Felhasználó a webhelyről menthető
formátumban letöltheti és/vagy kinyomtathatja, valamint az aktuális állapotában mindig
elérhető a webhelyen.
- REGISZTRÁCIÓ
6.1. A regisztráció ingyenes.
6.2. A regisztrációt a Felhasználó a webhelyen található a „regisztráció" feliratú gombra
kattintással, ezt követően a megjelenő adatlap kitöltését követően, a jelen szerződési feltételek
elfogadásával és az adatkezelési nyilatkozat bejelölésével, végül a „regisztráció" feliratú
gombra kattintással hajthatja végre.
6.3. Az érvényes regisztrációhoz Felhasználónak valós adatokat és elérhetőségeket kell
megadnia. Amennyiben megállapítást nyer, hogy valótlan adatokkal történt a regisztráció,
Szolgáltató jogosult azt törölni. Utóbbi esetben Szolgáltatót nem terheli felelősség az
esetleges következmények miatt.
6.4. Szolgáltató az érvényes regisztrációt is törölheti a következményekért való felelőssége
nélkül, amennyiben a törölt Felhasználó rosszhiszeműen használta fel a webhelyet, vagy más
módon megszegte a jelen szerződési feltételeket.
6.5. A regisztráció fenti okokból történő, Szolgáltató általi törlése a mindkét Fél által már
teljesített megrendeléseket nem érinti. Ugyanilyen okból történő törlés esetén, amennyiben
Szolgáltató még nem kezdte meg a teljesítést akkor egyoldalúan eldöntheti, hogy teljesíti-e
azt, feltéve, hogy a törlés oka ezt nem akadályozza. Amennyiben a fenti okokból nem teljesíti
a megrendelést és Felhasználó már fizetett, Szolgáltató visszafizeti a Felhasználó által fizetett
összeget. Ha a Felhasználó törlés okát jelentő magatartása kárt okozott Szolgáltatónak, utóbbi
jogosult visszatartani a kár összegét a visszafizetés összegéből.
6.6. Felhasználó a regisztrációjának törlését bármikor kezdeményezheti a Szolgáltatónak
küldött e-mail üzenettel, melyet Szolgáltató késedelem nélkül – de legfeljebb 10 napon belül
– végrehajt.
6.7. A regisztráció törlését teheti szükségessé Felhasználó – regisztráció céljából kezelt –
személyes adatainak törlését eredményező, vagy ilyen célú felhasználását megtiltó összes
adatkezeléssel kapcsolatos kérelme. Ezekről Felhasználó bővebben az adatkezelési
tájékoztatóban olvashat.
6.8. A regisztráció Felhasználó fentiek szerinti kérelmeire történő törlése nem érinti az általa
korábban érvényesen leadott megrendelések teljesítését.
- A VÉTELÁR MEGHATÁROZÁSA
7.1. A termékek, szolgáltatások aktuális áráról a webáruház termékek, szolgáltatások
tulajdonságait bemutató oldalain tájékozódhat a Felhasználó.
7.2. A termékeknél, szolgáltatásoknál feltüntetett vételárak bruttó fogyasztói árak, tehát
minden terméknél a fizetendő vételár adóval megnövelt teljes összege látható.
7.3. A vételár mindig az ár feltüntetésnél megjelölt pénznemben értendő.
7.4. Az árak a szállítási költséget nem tartalmazzák.
7.5. Szolgáltató csomagolási költséget nem számít fel.
7.6. A megrendelések visszaigazolásában mindig a ténylegesen fizetendő bruttó fogyasztói ár
és az esetleges egyéb költségek is teljes, fizetendő összegükben szerepelnek.
7.7. A webáruház weboldalain látható termékek, szolgáltatások árai változtatásának jogát
Szolgáltató fenntartja. Az árváltozás a már megrendelt termékek, szolgáltatások árát nem
befolyásolja.
7.8. Amennyiben hibás ár szerepel a webáruházban, vagy a megrendelés visszajelzésben –
különös tekintettel a nyilvánvalóan téves árra – akkor Szolgáltató nem köteles a terméket,
szolgáltatást hibás áron értékesíteni. Szolgáltató a hibás áron történt megrendelést követően
felajánlja a Felhasználó számára a termék, illetve szolgáltatás valós áron történő értékesítését.
Amennyiben Felhasználó ezt nem fogadja el, jogosult elállni a megrendelésétől.
- A MEGRENDELÉS LEADÁSÁNAK MÓDJA ÉS LÉPÉSEI, A SZERZŐDÉS
LÉTREJÖTTE
8.1. A termék kiválasztása
8.1.1. Felhasználó a webáruház termékek adatait tartalmazó oldalain ismerheti meg a
termékek lényeges tulajdonságait.
8.1.2. A megrendelni kívánt termék adatlapján található „kosárba" feliratú gombra kattintással
virtuális kosárba helyezheti a terméket a Felhasználó.
8.1.3. Amennyiben Felhasználó több terméket kíván megrendelni, a fentiek szerint eljárva
több terméket helyezhet a kosárba.
8.1.4. Ha a megrendelés előtt a termékkel kapcsolatban kérdés merülne fel, Szolgáltató
ügyfélszolgálata készséggel áll Felhasználó rendelkezésére (elérhetőségek: fentebb az
„Ügyfélszolgálat" cím alatt).
8.2. A megrendelés leadása és visszaigazolása, a szerződés létrejötte
8.2.1. Felhasználó a megrendelését online, a webáruházban adhatja le, az alábbiak szerint.
8.2.2. A megrendelés leadásának nem feltétele a regisztráció.
8.2.3. Felhasználó a termékek kiválasztása és kosárba helyezése után a fejlécen található
„Kosár" feliratú gombra kattintva megtekintheti a kosár tartalmát. Az ikon mellett látható
továbbá a megrendelni kívánt termékek darabszáma, valamint azok teljes vételára.
8.2.4. A kosár tartalmát mutató oldalon Felhasználónak lehetősége van a kiválasztott
termékek darabszámát jelölő szám átírásával a kívánt darabszámon módosítani, illetve az „X"
karaktert ábrázoló ikonra kattintással a kosárból ki is veheti az adatott terméket.
8.2.5. Ezt követően a „Folytatás" feliratú gombra kattintást követően a szállítási, valamint
fizetési mód kiválasztása szükséges.
8.2.6. A „Folytatás" feliratú gombra kattintva a név, e-mail cím, telefonszám, számlázási cím
megadása szükséges.
8.2.7. Az adatbeviteli hibáknak a szerződéses nyilatkozat elküldését megelőzően történő
azonosításához és kijavításához biztosított eszközök:
8.2.7.1. A hiányos vagy nyilvánvalóan hibás adatok bevitelekor a megrendelés folyamatában
figyelmeztető üzenet jelenik meg.
8.2.7.2. A regisztrált Felhasználó a személyes adatait a megrendelés folyamatában a
megrendelésre vonatkozóan módosíthatja. A regisztrációs adatait a webhelyre belépést
követően a sematikus emberalakot ábrázoló ikonra kattintással megjelenő személyes
profiljának oldalán van lehetősége módosítani.
8.2.7.3. A kosár tartalma, megrendelés adatai, paraméterei bármikor ellenőrizhetők,
változtathatók, vagy akár törölhetők a megrendelés elküldéséig, a megrendelés folyamatában
fentiek szerint megjelenő oldalakon visszalépéssel és az adatok módosításával, újabb
bevitelével az ÁSZF jelen fejezetének eddigi pontjaiban írtak szerint. Visszalépésre a
böngésző visszalépés gombjára kattintással, illetve a webáruház megrendelés lépéseit mutató
oldalainak tetején látható folyamatábrán megnevezett megrendelési fázisokra kattintva van
lehetőség.
8.2.8. Felhasználó a megrendelés fenti adatainak ellenőrzését és az esetleges adatbeviteli
hibák javítását követően, a jelen ÁSZF elfogadására vonatkozó nyilatkozat bejelölésével és a
„Megrendelés elküldése" feliratú gombra kattintással adhatja le érvényesen megrendelését.
8.2.9. Szolgáltató a megrendelés beérkezését követően azt automatikus e-mail útján
haladéktalanul visszaigazolja Felhasználónak, az általa online megrendelése során megadott
e-mail címére. A visszaigazolás tartalmazza a Felhasználó által fizetendő vagy online fizetés
esetén fizetett teljes összeget. Amennyiben e visszaigazolás a Felhasználó megrendelésének
elküldésétől számított 48 órán belül a Felhasználóhoz nem érkezik meg, a Felhasználó
mentesül az ajánlati kötöttség alól. A visszaigazolás akkor tekintendő a Felhasználóhoz
megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik (tehát az e-mail fiókjába történő
beérkezéssel). A megrendelés itt írt visszaigazolásával még nem jön létre a termék
megvásárlására vonatkozó szerződés, ez a visszaigazolás Szolgáltató részéről még nem számít
a megrendelés elfogadásának.
8.2.10. A megrendelések feldolgozása minden munkanapon közép európai idő szerint a
honlapon közzétett időben történik. Amennyiben a megrendelés a fenti időintervallumon kívül
érkezik Szolgáltatóhoz, azt a beérkezést követő első feldolgozási időszak kezdetén – előre
fizetés esetén a fizetendő összeg Szolgáltató bankszámlájára érkezésének időpontját követő
első feldolgozási időszak kezdetén – kell Szolgáltatóhoz érkezettnek tekinteni és attól az
időponttól számított 24 órán belül kerül feldolgozásra.
8.2.11. A megrendelés feldolgozása megkezdését követően Szolgáltató – megrendelés
elfogadása esetén – e-mail útján tájékoztatja Felhasználót a megrendelés elfogadásáról. A
termék megvásárlására vonatkozó szerződés a Szolgáltató erről szóló e-mail üzenetének
Felhasználóhoz történő megérkezésével jön létre.
8.2.12. Szolgáltató felhívja Felhasználó figyelmét a megrendelés beérkezésére vonatkozó
visszaigazolás és a megrendelés elfogadására vonatkozó visszaigazolás tartalmának
ellenőrzésére. Ha bármelyik visszaigazolás tartalma a megrendelés tartalmától eltér, és az
eltérést a megrendelő Felhasználó a visszaigazolás kézhezvételét követő 24 órán belül nem
kifogásolja, illetve, ha a visszaigazolás kézhezvételét követően fizetést teljesít, akkor a
szerződésre a visszaigazolás tartalma az irányadó. Az eltérő tartalmú visszaigazolás
Szolgáltató felé történő jelzését követően Szolgáltató a jelzést megvizsgálja, indokolt esetben
korrigálja a megrendelést.
8.3. A regisztráció Felhasználó megrendelését követő kérelmére történő törlése nem érinti az
általa korábban érvényesen leadott megrendelések teljesítését.
8.4. Ha Felhasználó a megrendelés teljesítéséhez szükséges adatainak törlését kéri, vagy azok
ilyen célú felhasználása ellen tiltakozik, abban az esetben Szolgáltató nyilatkoztatja a
megrendeléstől való elállási szándékáról.
- A MEGRENDELÉS UTÓLAGOS MÓDOSÍTÁSA
9.1. Amennyiben Felhasználó változtatni szeretne a már leadott megrendelésén, vagy
helytelen adatokat adott meg, azt mielőbb jeleznie kell az ügyfélszolgálati elérhetőségeken.
Fontos, hogy ezt haladéktalanul tegye meg, hogy a teljesítés megkezdése előtt Szolgáltató
korrigálhassa a megrendelést.
9.2. A megrendelés módosítása esetén Szolgáltató a megrendelésről új visszaigazolást küld a
módosított tartalommal, melynek értelmében a módosításnak megfelelően jön létre, illetve – a
már korábban elfogadott hibás megrendelés esetén – módosul a vásárlásra vonatkozó
szerződés.
- FIZETÉSI FELTÉTELEK
10.1. Lehetséges fizetési módok:
10.1.1. Online bankkártyás fizetés:
A megrendelés elküldésének folyamatában Felhasználó által kiválasztott, online fizetési
szolgáltató szolgáltatásával történő előre fizetés.
Az online bankkártyás fizetési szolgáltatást *bankkártyához tartozó online fizetési szoláltató
neve biztosítja. A szolgáltatás használata során Felhasználó bankkártyával fizethet.
A bankkártyával történő fizetés során a fizetéshez használt bankkártya adatait Felhasználó
közvetlenül és kizárólag a fenti szolgáltató részére adja meg, mivel a fizetés folyamatában
átirányításra kerül annak weboldalára. Az online bankkártyás fizetést biztosító szolgáltató
nem osztja meg a bankkártya adatokat a Szolgáltatóval.
Az online fizetés további feltételeiről a fizetési szolgáltató szerződési feltételei rendelkeznek,
melyeket megismerhet Felhasználó a kifizetést megelőzően a fizetési szolgáltató felületén,
ahová a megrendelés folyamatában átirányításra kerül.
Ez a fizetési mód a választott kézbesítési módtól függetlenül vehető igénybe.
10.1.2. Utánvétel kiszállítás esetén:
A megrendelés elküldésének folyamatában a Felhasználó által kiszállítással történő
kézbesítési mód esetén kiválasztott, utánvétellel történő fizetés. Felhasználó a kézbesítéskor a
futárszolgálat munkatársánál készpénzzel vagy bankkártyával fizethet.
A futárszolgálatnál történő fizetés további feltételeiről a csomagküldő.hu szerződési feltételei
rendelkeznek, melyeket megismerhet Felhasználó a cég online felületén (lentebb részletezve).
10.1.3. Utánvétel átvételi pont esetén:
A megrendelés elküldésének folyamatában Felhasználó által kiválasztott a
csomagküldő.hu (személyes átvevőpont) átvételi pontra történő kézbesítéssel, utánvétellel
történő fizetés.
Felhasználó a kézbesítéskor az átvételi pontnál készpénzzel vagy a kiválasztott üzlettől
függően bankkártyával fizethet.
Az átvételi pontnál történő fizetés további feltételeiről az átvételi pontot biztosító vállalkozás
szerződési feltételei rendelkeznek, melyeket megismerhet Felhasználó a fent megjelölt
vállalkozás online felületén.
- TELJESÍTÉSI HATÁRIDŐ ÉS SZÁLLÍTÁSI FELTÉTELEK
11.1. Teljesítési és szállítási határidő
11.1.1. A megrendelt terméket Szolgáltató a megrendelés elfogadásáról szóló
visszaigazolásban szereplő határidőn belül szállíttatja ki a Felhasználó által a megrendelés
során megadott szállítási címre.
11.1.2. A megrendelt termék a megrendelés beérkezésének napját követő *megrendelés
feldolgozási ideje munkanapokban, pl „5" munkanapon belül kerül átadásra a fuvarozónak,
aki ezt követően a lentebb jelzett határidőn belül kézbesíti azt.
11.1.3. Amennyiben Szolgáltató nem tudja teljesíteni a fentiek szerinti határidőn belül a
megrendelést, akkor a teljesítési akadály beállásáról annak felmerülését követően
haladéktalanul értesíti Felhasználót.
11.2. Szállítás minden esetben a Zásilkovňa.cz (Csomagküldő.hu) rendszerén keresztül
történik.
Zásilkovna s.r.o.
Cégjegyzékszám: 28408306
Adószám: CZ28408306
Székhely: Lihovarská 1060/12 190 00 Praha 9
Telefon:+420 216 216 516
E-mail cím:Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Fuvarozó a feladástól számított 5 munkanapon belül kézbesíti a megrendelt terméket
Felhasználó részére. A szállítással kapcsolatos további információkat a Fuvarozó honlapján
elérhető „Általános üzleti feltételek" dokumentum tartalmazza.
11.5. A szállítás díja
A kiszállítás díjának a Felhasználó által fizetendő bruttó összegét a megrendelés elküldésének
folyamata során ismerheti meg Felhasználó.
11.6. A termék átvétele
11.6.1. Amennyiben Felhasználó az általa megrendelt terméket indok nélkül nem veszi át a
kézbesítés időpontjában – ideértve azt is, mikor Felhasználó a Fuvarozó kézbesítésre irányuló
többszöri kísérlete ellenére sem elérhető, így meghiúsul a kézbesítés, illetve átvételi pont vagy
csomagautomata kézbesítési mód kiválasztása esetén, a megrendelt terméket a kiválasztott
átvételi pontnál vagy csomagautomatánál nem veszi át az átvételre biztosított időn belül – a
Szolgáltató jogosult a megrendelt árut harmadik személy számára értékesíteni. Ez esetben,
amennyiben Szolgáltatóhoz visszaérkezik a termék és Felhasználó előre fizette a megrendelt
termék vételárát, a vételárat Szolgáltató – a tranzakció költségének levonását követően –
visszafizeti. A szállítás díja nem számít bele a vételárba, az ilyen esetben – mely eset nem
minősül az elállási jog gyakorlásának – nem kerül visszafizetésre.
11.6.2. A megrendelt termékek mennyiségét, épségét és szükséges dokumentumok (számla)
meglétét még a kézbesítés helyén és idején, az átvételkor ellenőrzi a Felhasználó, az esetleges
kárt, hiányt, egyéb eltérést még akkor jelzi Fuvarozó felé. Amennyiben a Felhasználó
kézbesítéskor bármilyen sérülést, eltérést tapasztal a kézbesített terméken, Fuvarozó a
Felhasználó kérésére köteles tételesen átadni az árut és erről, valamint a terméken tapasztalt
eltérésekről, sérülésekről a helyszínen jegyzőkönyvet felvenni. A szállítás közben a
termékben keletkezett károkért elsősorban a Fuvarozót terheli a felelősség, ugyanakkor a
Felhasználó felé a termék Felhasználó részére történő átadásának időpontjáig Szolgáltató
viseli az ezzel kapcsolatos kockázatot. Az átvételkor elvégzendő ellenőrzés Felhasználó általi
elmulasztása ugyanakkor nem befolyásolja Felhasználó szavatossági jogait és az indokolás
nélküli elállási jogát sem, azokat ez esetben is ugyanúgy gyakorolhatja
- HIBÁS TELJESÍTÉS, SZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS, ELÁLLÁSI/FELMONDÁSI
JOG
12.1. Hibás teljesítés
12.1.1. Szolgáltató hibásan teljesít, ha a termék, illetve szolgáltatás a teljesítés időpontjában
nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.
12.1.2 Nem teljesít hibásan Szolgáltató, ha a Felhasználó a hibát a szerződéskötés
időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
12.1.3. Fogyasztónak minősülő Felhasználó vásárlása esetén vélelmezni kell, hogy a
teljesítést követő hat hónapon belül a Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés
időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével
összeegyeztethetetlen. Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy hat hónapon belül felismert
hiba esetén a bizonyítás terhe a Szolgáltatót terheli.
12.2. Kellékszavatosság
12.2.1. Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén Szolgáltatóval szemben
kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
12.2.2. Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény
teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan
többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy
igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére
Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy a szerződéstől is elállhat.
12.2.3. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét
azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
12.2.4. Fogyasztónak minősülő Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után
haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő héten belül közölni.
(Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két héten
belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő
kárért a jogosult felelős.) Ugyanakkor Szolgáltató felhívja Felhasználó figyelmét, hogy a
szerződés teljesítésétől számított egy éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait
már nem érvényesítheti.
12.2.5. Fogyasztónak minősülő Felhasználó vásárlása esetén a teljesítéstől számított hat
hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb
feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató
nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles
bizonyítani, hogy a Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
12.3. Termékszavatosság
12.3.1. Ingó dolog (termék) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Felhasználó – választása
szerint – a fentebb írt kellékszavatossági jogát, vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
12.3.2. Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy
kicserélését kérheti.
12.3.3. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos
minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő
tulajdonságokkal.
12.3.4. Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától
számított fél éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
12.3.5. Felhasználó termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy
forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény
érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.
12.3.6. A gyártó illetve a Szolgáltató kizárólag akkor mentesül termékszavatossági
kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt
felismerhető, vagy
a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak illetve a Szolgáltatónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
12.5. Elállási/felmondási jog
12.5.1. Fogyasztónak minősülő Felhasználó 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e
szerződéstől. Hasonlóképpen szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén, ha a szerződés
teljesítése megkezdődött, a Felhasználó jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani
a szerződést.
12.5.2. Az elállási határidő
termék adásvételére irányuló szerződés esetében: attól a naptól számított 14 nap elteltével jár
le, amelyen Felhasználó vagy a Felhasználó által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik
személy a terméket átveszi;
több termék szolgáltatásakor: attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen
Felhasználó vagy a Felhasználó által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az
utolsó termék átveszi;
több tételből vagy darabból álló termék szolgáltatásakor: amelyen Felhasználó vagy a
Felhasználó által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy
darabot átveszi;
valamint A), B), és C) pontok esetében Felhasználó a szerződés megkötésének napja és a
termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
12.5.3. A szolgáltatások tekintetében Felhasználót nem illeti meg az elállási jog, ha a
Szolgáltató a Felhasználó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a
Felhasználó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a
teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
12.5.4. Ha Felhasználó elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát
tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni Szolgáltató elérhetőségeinek egyikére.
Az elállási/felmondási nyilatkozat bármilyen módon megtehető, akár szóban akár írásban.
Felhasználó az elállási jog gyakorlásához felhasználhatja a következő nyilatkozatmintát is:
ELÁLLÁSI/FELMONDÁSI NYILATKOZATMINTA
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett:
Postacím:
E-mail:
Alulírott .............................................................................. kijelentem, hogy gyakorlom
elállási/felmondási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi
szolgáltatás/ok nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés / termék átvételének időpontja:
A fogyasztó neve:
A fogyasztó címe:
A fogyasztó aláírása (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén):
Kelt:
--
12.5.5. Felhasználó határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt
határidő lejárta előtt elküldi írásbeli elállási/felmondási nyilatkozatát, vagy a határidő utolsó
napján szóban bejelenti azt. Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási/felmondási
jogát az itt írtaknak megfelelő módon és határidőben gyakorolta.
12.5.6. A higiéniai csomagolással ellátott termékek esetén a termék higiéniai csomagolásának
eltávolítását követően a Felhasználó nem gyakorolhatja indokolás nélküli elállási jogát. A
higiéniai csomagoláson kívüli, további csomagolás felbontása nem akadályozza az elállási jog
gyakorlását. A higiéniai csomagolással ellátott termékeken kívül eső termékek esetében az
elállási jog gyakorlását nem zárja ki a felbontott csomagolás és a termék jellegének,
tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használat.
12.5.7. A termék visszaküldésének megszervezése és a visszaküldés költsége Felhasználót
terheli. Az áru visszajuttatása történhet személyesen is, az ügyfélszolgálattal történő előzetes
időpont egyeztetés után.
Az elállás/felmondás elfogadása és az áru visszavétele után az elszámolás megtörténik,
legfeljebb az elállás/felmondás elfogadásától számított 14 napon belül. Termékre vonatkozó
elállás esetén Szolgáltató az elállással érintett termék vételárát és a kiszállítás költségét is,
szolgáltatásra vonatkozó elállás esetén az elállással érintett szolgáltatás vételárát köteles
visszatéríteni Felhasználó részére.
12.5.8. Felhasználó nem gyakorolhatja elállási jogát:
a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését
követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte
meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően
felmondási jogát elveszíti;
olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás
által nem befolyásolható, az elállási határideje alatt is lehetséges ingadozásától függ;
olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Felhasználó utasítása alapján vagy
kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a
Felhasználó személyére szabtak;
romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból
az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul
vegyül más termékkel;
olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem
befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi
szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől
számított harmincadik napot követően kerül sor;
olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére
keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából,
kivéve ha a fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás
elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatásokra vagy termékekre
vonatkozóan;
lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának
adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás,
személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó
szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési
határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a
fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e
beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés
megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
12.6. Az elállás/felmondás joghatásai
12.6.1. Ha Felhasználó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Felhasználó
elállási/felmondási nyilatkozatának beérkezésétől számított 14 napon belül Szolgáltató
visszatéríti a Felhasználó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, termékre vonatkozó
jótállás esetén ideértve a termék Felhasználóhoz történő fuvarozásának költségét is (kivéve
azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Felhasználó a Szolgáltató által
felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A
visszatérítés során Szolgáltató az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező
fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha Felhasználó más fizetési mód igénybevételéhez
kifejezetten a hozzájárulását adja, és e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag
Felhasználót semmilyen többletköltség nem terheli. Termék adásvételére irányuló szerződés
esetén a visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a
terméket, vagy Felhasználó nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi
időpontot kell figyelembe venni.
12.6.2. Felhasználó köteles Szolgáltató számára a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de
legkésőbb elállási/felmondási nyilatkozatának beérkezésétől számított 14 napon belül
visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt
elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét Felhasználó viseli.
12.6.3. Felhasználó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett
értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének
megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. Ez a
rendelkezés csak a higiéniai csomagolással ellátott termékeken kívül eső termékek esetében
értelmezhető.
12.6.4. Ha a Felhasználó kérte, hogy az elállási/felmondási határidőn belül kezdődjön meg a
szolgáltatás teljesítése, felmondása esetén Felhasználó köteles megtéríteni Szolgáltató
számára a szerződés megszűnésének időpontjáig arányosan teljesített szolgáltatásért járó
összeget. Hasonlóképpen Szolgáltató visszatéríti a Felhasználó által nyújtott ellenszolgáltatás
azon részét, amely meghaladja az általa nyújtott szolgáltatás ellenértékét.
- FELELŐSSÉG KIZÁRÁSA
13.1. A Szolgáltatót jogszabály alapján szerződéskötési kötelezettség nem terheli. Szabadon
dönt a Felhasználó megrendelésének elfogadásáról vagy visszautasításáról. A Szolgáltató
kizárja felelősségét az ebből eredő károkért.
13.2. Szolgáltató nem garantálja, hogy a termék, illetve szolgáltatás megfelel a Felhasználó
által tervezett bármilyen felhasználási célra. A termék, illetve szolgáltatás leírásában és
útmutatójában írtak irányadók a felhasználást illetően, de a konkrét felhasználási
körülményekből adódó eltérések miatt a Szolgáltatót nem terheli felelősség.
13.3. Szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal olyan közvetlen és közvetett károkért,
amelyek a webhely rosszhiszemű felhasználásából vagy az internetszolgáltató elérhetetlenné
válásából erednek. Szolgáltató nem vonható felelősségre technikai zavarokért, például
elektromos vagy számítógépes hálózati kimaradásért. Tekintettel arra, hogy az internet nyílt,
biztonságosnak nem tekinthető hálózat, az elektronikus formában továbbított üzenetek,
megrendelések Szolgáltatón kívül eső okból történő megsemmisülése, késedelmes
megérkezése, egyéb hibája miatt beálló károk tekintetében Szolgáltatót nem terheli felelősség.
13.4. Szolgáltató a webhely felhasználásának lehetőségét bármikor, indokolás nélkül
megszüntetheti az egyes Felhasználók számára, vagy az összes Felhasználóra nézve a
webhely üzemeltetésének befejezésével. Ez esetben a már érvényesen leadott
megrendeléseket és a Felhasználó egyéb kérelmeit teljesíti, más esetleges következményekért
azonban nem felel.
13.5. A webhelyen megjelenített termékek és szolgáltatások képei eltérhetnek a valóságostól,
bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. Szolgáltató nem felelős a termékismertetők
rajta kívül álló okok miatt, így a gyártó vagy a beszállító miatt szükségessé váló előzetes
bejelentés nélküli esetleges változtatásából adódó eltérésekért.
13.6. Szolgáltató a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra
visszavezethető késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért, az ezekből adódó károkért
való felelősségét kizárja.
13.7. A webhelyen található külső hivatkozások követésével letöltött tartalom nem áll
Szolgáltató befolyása alatt. Amennyiben azt az arra jogosult kéri, a linket Szolgáltató törli
vagy módosítja. Az ilyen link használatával megjelenített vagy letöltött tartalmakkal
kapcsolatban Szolgáltatót semmilyen felelősség nem terheli.
- EGYÉB RENDELKEZÉSEK
14.1. Szolgáltató a webhelyen megrendelés nélkül böngésző Felhasználók tekintetében is
fenntartja magának a jogot az ott található tartalmakra vonatkozó jogi védelem és a webhely
felhasználására vonatkozó szabályok tekintetében, azok érvényesítésére és megváltoztatására.
Erre vonatkozó szabályokat és nyilatkozatokat Felhasználó a webhelyen folyamatosan
közzétett jogi nyilatkozatban, jelen ÁSZF-ben és további tájékoztató dokumentumokban
érheti el.
14.2. Szerződő Felek kijelentik, hogy jelen szerződési feltételekből eredő jogok gyakorlása és
a kötelezettségek teljesítése során a jóhiszeműség és tisztesség követelményének megfelelően,
kölcsönösen együttműködve járnak el.
- ADATKEZELÉS, ADATVÉDELEM
A Szolgáltató által folytatott adatkezelésről az „Adatkezelési tájékoztató" és a „Tájékoztató
sütik alkalmazásáról" című dokumentumok adnak tájékoztatást.
- SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK MÓDOSÍTÁSA
16.1. Szolgáltató fenntartja magának a jogot arra, hogy a szerződési feltételeket bármikor
előzetes bejelentés és külön értesítés nélkül egyoldalúan módosítsa.
16.2. Az egyes megrendelések alapján létrejövő szerződésekre mindig az adott megrendelés
végleges – szerződést létrehozó – visszaigazolásához csatolt szerződési feltételek
vonatkoznak.
- ALKALMAZANDÓ JOG
17.1. Jelen szerződési feltételekben nem rendezett kérdések tekintetében a következő
jogszabályok rendelkezési irányadók:
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február
28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján
történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb
formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet,
továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról,
a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény,
a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény,
a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény,
a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.)
Korm. rendelet,
az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal
összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény,
a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi
XLVIII. törvény,
a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó
szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.)
NGM rendelet.
- PANASZ, JOGÉRVÉNYESÍTÉS, SZOLGÁLTATÓ FELETTI FELÜGYELET
18.1. Panasz
18.1.1. Felhasználó a Szolgáltató szolgáltatására, tagjának, alkalmazottjának vagy a
Szolgáltató érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő
forgalmazásával, értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére
vagy mulasztására, az áru minőségére vonatkozó panaszával levélben, telefonon és
elektronikus levélben fordulhat Szolgáltatóhoz a weboldalon és az ÁSZF elején feltüntetett
elérhetőségeken.
Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, szükség szerint azonnal orvosolja.
Amennyiben ez nem lehetséges, illetve a Felhasználó egyet nem értése esetén, valamint az
írásban benyújtott panaszt Szolgáltató legkésőbb harminc napon belül írásban megválaszolja.
18.1.2. Békéltető testülethez fordulás lehetősége
Felhasználó (fogyasztó) a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi
szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a felek közötti szerződés
megkötésével és teljesítésével kapcsolatban békéltető testület díjmentes eljárását is kérheti.
Ha Fogyasztó magyarországi lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkezik, akkor ezen
lakóhely vagy tartózkodási hely szerinti megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák
mellett működő békéltető testület illetékes. A békéltető testületek elérhetőségei
megtalálhatóak a https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek oldalon.
A fogyasztó erre irányuló kérelmében a fentiektől eltérő, másik békéltető testületet jelölhet
meg.
Magyarországon a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Budapesti
Békéltető Testület jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez
kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban. A Budapesti
Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei
megtalálhatók a
https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek&pid=1&mid=1 oldalon, valamint itt
olvashatók:
Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefon: +36 1 488 2186
Fax: +36 1 488 2186
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Webhely: http://bekeltet.hu
Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
A békéltető testület a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő
független testület. Hatáskörébe tartozik a fent megjelölt témájú fogyasztói jogviták bírósági
eljáráson kívüli rendezése: e célból egyezség létrehozásának megkísérlése, ennek
eredménytelensége esetén pedig az ügyben döntés hozatala a fogyasztói jogok egyszerű,
gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében.
A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető
jogokról és kötelezettségekről.
18.2. Jogérvényesítés bírósági úton
A szerződő felek kölcsönösen együttműködnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás
kérdéseket peren kívül, tárgyalásos úton a legrövidebb idő alatt és a legkevesebb költséggel
rendezzék. Amennyiben ez nem vezet eredményre, Felhasználó a lakhelye vagy tartózkodási
helye szerinti járásbíróságon indíthatja meg a pert.
18.2.1. Ha Felhasználó az Európai Unióban él, az interneten vásárolt termékre, szolgáltatásra
vonatkozó panaszával kapcsolatban igénybe veheti az Európai Bizottság alábbi online
vitarendezési eszközét.
Az Európai Bizottság online vitarendezési platformja
Webhely: https://webgate.ec.europa.eu/odr
Ezt az internetalapú platformot az EU azoknak a fogyasztóknak hozta létre, akik panasszal
kívánnak élni az általuk online vásárolt termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban, és
fel szeretnének kérni egy semleges harmadik felet (vitarendezési testületet) a panasz
kezelésére.
Az online vitarendezési platformról és használatáról, a vitarendezés módjáról további
információkat a fenti link használatával elérhető webhelyen talál.
18.2.2. Felhasználó az áru minőségére vonatkozó panaszával, Szolgáltató (tagjának,
alkalmazottjának) vagy az érdekében vagy javára eljáró személynek a magatartására,
tevékenységére vagy mulasztására, a szolgáltatás minőségére, felelősségi szabályok
alkalmazására vonatkozó határon átnyúló panaszával az Európai Fogyasztói Központhoz
fordulhat.
Európai Fogyasztói Központ
Postacím: 1440 Budapest Pf. 1.
Telefon: +36 1 896 7747
Fax: +36 1 210 2538
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Webhely: https://www.magyarefk.hu/hu/elerhetosegek.html
Štúrovo, 2021.09.01.